Скажіть «Так!» електронній трудовій
Майже 10 тисяч мешканців Кіровоградщини вже перевели в електронний формат свої паперові трудові книжки. Хто може це зробити, як і – головне – навіщо?
Це зручно!
Реформа обліку трудової діяльності працівників (читай – електронна трудова книжка), по-перше, значно спростить доступ до інформації про набутий стаж працівників для призначення пенсійних та страхових виплат, а по-друге, запобігає можливим ризикам і негативним наслідкам втрати трудової книжки, її фізичного пошкодження, фальсифікації та внесення недостовірних відомостей до цього документа.
Як і хто надає дані про періоди трудової діяльності?
Відомості про трудову діяльність працівника подаються через вебпортал електронних послуг Пенсійного фонду України (www.portal.pfu.gov.ua) або страхувальником (тобто роботодавцем), або особисто працівником у вигляді сканованих копій сторінок паперової трудової книжки з обов’язковим накладанням кваліфікованого електронного підпису. Здійснити подання скан-копій можна у розділі “Комунікації з ПФУ” за допомогою сервісу “Надання скан-копій трудової книжки”.
Норми Закону
У лютому 2021 року Верховна Рада ухвалила Закон України № 1217-ІХ «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо обліку трудової діяльності працівника в електронній формі», який набере чинності з 10 червня 2021 року та запроваджує облік трудової діяльності працівника в електронній формі в реєстрі застрахованих осіб Державного реєстру загальнообов’язкового державного соціального страхування.
Перехідна «п’ятирічка»
Нормами Закону передбачений п’ятирічний перехідний період для включення до Реєстру застрахованих осіб відомостей з паперових трудових книжок. Протягом цього періоду застосовуватиметься як паперова трудова книжка, так й електронна форма уже наявних або внесених відомостей про трудову діяльність працівника.
Олена Пархоменко, начальник управління інформаційних систем та електронних реєстрів головного управління Пенсійного фонду України
в Кіровоградській області