Кетрисанівська сільська територіальна громада
Кіровоградська область, Кропивницький район

Щодо правомірності скасування нарахувань по єдиному податку ФОПам 1-ї та 2-ї групи

Дата: 29.09.2022 15:13
Кількість переглядів: 684

  Фото без опису

 17.03.2022 набрав чинності Закон України від 15 березня 2022 року 2120-IX «Про внесення змін до Податкового кодексу України та інших законодавчих актів України щодо дії норм на період дії воєнного стану».

         Закон України №2120 визначає особливості адміністрування податків і зборів з метою підтримки громадян та бізнесу на період дії правового режиму воєнного стану.

         Так, внесено зміни, зокрема до Податкового кодексу України, відповідно до яких, фізичні особи-підприємці-платники єдиного податку 1-ї та 2-ї груп з 01квітня 2022 року до припинення або скасування воєнного, надзвичайного стану на території України мають право не сплачувати єдиний податок.

         Отже, для таких платників сплата єдиного податку на час воєнного стану є добровільно.

         Тому, ФОПами – «єдинниками» 1-ї та 2-ї груп податкова декларація платника єдиного податку -  фізичної особи – підприємця не заповнюється за період, в якому під час застосування особливостей в оподаткуванні на період дії воєнного стану єдиний податок не сплачувався (п.п. 9.1 п.9 підрозділу 8 розділу XX «Перехідні положення» ПКУ»).

         Разом з тим, Наказом Міністерства фінансів України від 29.07.2022 №225 затверджено Порядок підтвердження можливості чи неможливості вионання платником податків обов’язків, визначених у пп.69.1 п. 69 підрозділу 10 розділу XX«Перехідні положення» Податкового кодексу України (далі- Порядок), який зареєстрований у Міністерстві юстиції України 25 серпня 2022 року за №967/38303. Зазначений наказ набирає чинності з дня його офіційного опублікування. Наказ опубліковано 06 вересня 2022 року.

         Вказаний Порядок визначає процедуру підтвердження платниками податків можливості чи неможливості до припинення або скасування воєнного стану на території України своєчасного виконання податкового обов’язку щодо дотримання термінів сплати податків та зборів, подання звітності, у т.ч. звітності, передбаченої п.46.2 ст.46 Податкового кодексу України (далі - Кодекс), реєстрації у відповідних реєстрах податкових або акцизних накладних,розрахунків коригування, подання електронних документів, що містять дані про фактичні залишки пального та обсяг обігу пального або спирту етилового тощо.

         Зокрема, визначено перелік документів, що підтверджують неможливість платника податків -  фізичної особи, зокрема самозайнятої особи, своєчасно виконати свій податковий обов’язок, у тому числі обов’язок податкового агента.

         Порядок підтвердження неможливості виконання платником податків - -  фізичною особою, зокрема само зайнятої особою, податкових обов’язків ( у тому числі обов’язків податкового агента).

         Платники податків – фізичні особи, зокрема самозайняті особи, які на момент виконання обов’язку (подання податкової звітності, сплати податків та зборів тощо), визначеного Кодексом або іншим законодавством, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, не можуть його виконати, застосовують правила для підтвердження можливості чи неможливості виконання такими платниками податкового обов’язку, передбачені цим Порядком.

Підставами неможливості виконання платником податків -фізичною особою, зокрема самозайнятою особою, податкових обов'язків, крім підстав, встановлених підпунктами 102.6.1 – 102.6.5 пункту 102.6 глави 9 розділу ІІ Кодексу, є:

1) перебування на території населеного пункту, який є податковою адресою такого платника та в якому ведуться воєнні (бойові) дії, який оточено (заблоковано) або тимчасово окуповано збройними формуваннями Російської Федерації;

2) перебування на стаціонарному лікуванні у закладах охорони здоров'я (у тому числі закордонних) у зв'язку з пораненням (контузією, травмою, каліцтвом), пов'язаним із виконанням обов'язків військової служби, або у відпустці у зв'язку з хворобою або для лікування після тяжкого поранення за висновком (постановою) військово-лікарської комісії;

3) перебування на стаціонарному лікуванні в закладах охорони здоров'я (у тому числі закордонних) у зв'язку з пораненням (контузією, травмою, каліцтвом), захворюванням, одержаними в результаті бойових дій і пов'язаних із ними нещасних випадків або внаслідок ушкоджень, отриманих від насильницьких дій службовців збройних формувань Російської Федерації у районі бойових дій або тимчасової окупації;

4) призов на військову службу під час загальної мобілізації, оголошеної Указом Президента України від 24 лютого 2022 року N 65 "Про загальну мобілізацію", затвердженим Законом України від 03 березня 2022 року N 2105-IX "Про затвердження Указу Президента України "Про загальну мобілізацію", або перебування в підрозділах територіальної оборони;

5) належність до працівників правоохоронних органів, військовослужбовців або працівників ЗСУ, Нацгвардії України, СБУ, Служби зовнішньої розвідки України, ГУР Міноборони, Державної прикордонної служби України, осіб рядового, начальницького складу, військовослужбовців, працівників МВС, Управління держохорони України, Державної служби спецзв'язку та захисту інформації України, ДСНС, інших утворених відповідно до законів України військових формувань та інших осіб, які беруть безпосередню участь у здійсненні заходів із забезпечення національної безпеки і оборони, відсічі і стримування збройної агресії Російської Федерації;

6) втрата/відсутність (смерть, визнання безвісно відсутнім тощо) осіб, на яких відповідно до абзацу другого пункту 179.6 статті 179 розділу IV Кодексу покладається обов'язок щодо заповнення та подання податкової декларації від імені платника податків, що є малолітньою/неповнолітньою або визнаною судом недієздатною особою, якщо такі особи не перебувають на повному утриманні інших осіб або держави;

7) втрата (знищення чи зіпсуття) первинних документів, комп'ютерного та іншого обладнання внаслідок бойових дій, терористичних актів, диверсій, спричинених військовою агресією Російської Федерації, або знаходження їх на територіях, на яких ведуться (велися) воєнні (бойові) дії, які оточено (заблоковано) або тимчасово окуповано збройними формуваннями Російської Федерації;

8) неможливість використати чи вивезти документи, комп'ютерне та інше обладнання внаслідок ведення воєнних (бойових) дій, оточення (блокування) або якщо територія, де знаходяться документи, комп'ютерне та інше обладнання, тимчасово окупована збройними формуваннями Російської Федерації;

9) використання чи вивезення документів, комп'ютерного або іншого обладнання, пов'язане з ризиком для життя чи здоров'я платника податків або неможливе у зв'язку з встановленням уповноваженими органами державної влади відповідно до закону в умовах воєнного стану заборон та/або обмежень;

10) можливість витоку інформації щодо обсягів та місць зберігання пального або спирту етилового та їх знищення надалі внаслідок складання та реєстрації акцизних накладних та/або подання електронних документів, що містять дані про фактичні залишки пального та обсяг обігу пального або спирту етилового, та/або подання заявки на переміщення пального або спирту етилового транспортними засобами, що не є акцизними складами пересувними тощо (виключно в частині виконання визначених цим абзацом обов'язків);

11) інші обставини непереборної сили (форс-мажорні обставини), підтверджені документально.

         Відтак, з метою врегулювання питання скасування нарахувань по єдиному податку необхідно врахувати норми чинного законодавства та умови Порядку підтвердження можливості чи неможливості виконання платником податків обов’язків, визначених у пп.69.1 п.69 підрозділу 10 розділу XX «Перехідні положення» Податкового кодексу України.


« повернутися

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора

Авторизація в системі електронних петицій

Ще не зареєстровані? Реєстрація

Реєстрація в системі електронних петицій


Буде надіслано електронний лист із підтвердженням

Потребує підтвердження через SMS


Вже зареєстровані? Увійти

Відновлення забутого пароля

Згадали авторизаційні дані? Авторизуйтесь